Uitgelicht Economie

Opleiding biedt uitkomst voor ‘Generatie Nooit’

Lisette Weber-Ziere 9 nov 2018 Economie

Wetenschappelijke en technologische doorbraken, oorlogen en economische tegenslagen, Millennials hebben het allemaal meegemaakt op momenten dat hun jong volwassen leven eigenlijk nog moest beginnen. Die generatie zit bovendien in een levensfase waarin volop wordt geleerd. Daarom deed online opleider Coursera onderzoek naar het leven van jong volwassenen tussen de 22 en 35 jaar. Zij wilden weten, wat millennials bezighoudt, wat ze willen en hoe zij in het leven staan. De conclusie: een nieuwe naam voor deze generatie zou passend zijn. Coursera noemt het Generatie Nooit. Coursera concludeert op basis van eigen onderzoek dat de millennial-generatie niet het gevoel heeft dat zij (juist) worden vertegenwoordigd in de huidige volksvertegenwoordiging. Slechts iets meer dan de helft van de millennials (57 procent) heeft bovendien het gevoel dat hun huidige carrière ze in staat stelt om hun grote levensdoelen, zoals het kopen van een huis, het kopen van een nieuwe...

Lees dit artikel voor 1 credit (Gratis voor abonnees)

We zien de dingen niet zoals zij zijn, we zien ze zoals wij zijn.Anaïs Nin (1903-1977)

Dit artikel kopen voor 10 credits?