Deze supermarktketen maakt kinderen bewuster

The Optimist 15 jan 2018 Gezondheid

Eerder schreven wij al dat de oorsprong van voedsel niet altijd bekend is voor kinderen. Het kabinet wil dan ook dat Nederlandse basisscholen toegang krijgen tot een schoolmoestuin. Supermarktketen Lidl gaf hier gehoor aan en ontwikkelde een moestuin-starterskit, zodat de kinderen bewuster worden en meer leren over de oorsprong van voedsel.

Waar komt ons eten eigenlijk vandaan? Hoe kweek je een pompoen of courgette? Of is de supermarkt degene die dit product maakt? Voor veel kinderen is dit onbekend. Wat helpt dan beter om de kinderen zelf aan de slag te laten gaan met het kweken van hun eigen groenten?

De moestuin-starterskit

Lidl heeft al veel lokale initiatieven ondersteund die de buurt gezonder en duurzamer willen maken. Er was met name een grote vraag vanuit basisscholen over moestuinen. Aan deze vraag geeft Lidl graag gehoor met de moestuin-starterskit. Met de moestuin-starterskit wordt het namelijk voor alle leerlingen van Nederlandse basisscholen mogelijk om hun eigen moestuin te beginnen. Lidl kwam niet alleen met dit initiatief omdat kinderen vaak niet weten waar hun eten vandaan komt, maar ook omdat er vaak ongezond wordt gegeten. Basisscholen in Nederland die geïnteresseerd zijn in de moestuin-starterskit kunnen deze ontvangen. In deze starterskit zitten allerlei tips en verschillende materialen die nodig zijn voor een moestuintje, zoals zaadjes die geplant moeten worden. Met behulp van de moestuin-starterskit leren de schoolkinderen op een hele leuke en interactieve manier waar hun eten vandaan komt.

Groente en fruit

Niet alleen nu ondersteunt Lidl basisscholen, dit hebben zij namelijk al eens eerder gedaan. Zo heeft Lidl twee jaar lang het schoolfruit-project van de overheid ondersteund. Wekelijks leverde Lidl hiervoor aan zo’n 500 basisscholen het groente en fruit. Hierdoor kregen kinderen hun dagelijkse portie groente en fruit binnen.

Ook in de Daily van vandaag:
Nederlandse moeders bedenken duurzaam alternatief voor kledingbranche
Met deze 3 tips vind jij je droombaan

Bron: Duurzaam bedrijfsleven
The Optimist

The Optimist

The Optimist is een onafhankelijk opinietijdschrift over mensen en ideeën die de wereld veranderen.

Meer over The Optimist >

Reacties

Geef een reactie