‘Queens of Africa’ verkopen beter dan Barbie

The Optimist 4 feb 2015 Actualiteit
De Nigeriaanse ondernemer Taofick Okoya kwam zeven jaar geleden al op het idee, toen hij een pop wilde kopen voor zijn nichtje en merkte dat er op de Afrikaanse markt nauwelijks Afrikaanse poppen te koop waren. Het speelgoedaanbod voor meisjes in Nigeria werd in ieder geval gedomineerd door Barbie en andere blanke poppen. Het plan om Afrikaanse poppen op de markt te brengen met Afrikaanse kleding en haarstijlen, was daarna dus snel gemaakt. Queens of Africa [su_row] [su_column size=\"2/3\"] Maar makkelijk was het niet, twee jaar duurde het voordat Okoya met zijn plan aansluiting vond bij een fabrikant. Hij merkte zelfs dat er veel weerstand bestond tegen zijn poppen, maar dat versterkte alleen maar zijn idee dat de poppen juist belangrijk zouden zijn. Inmiddels hebben deze \'Queens of Africa\' iets bijzonders gedaan: ze zijn in Nigeria Barbie voorbijgestreefd in de verkoop. De reacties zijn enorm positief. Okoya legt uit dat hij het belangrijk vindt dat kinderen zichzelf kunnen herkennen in hun pop. Voor een bedrijf als Barbie was de Nigeriaanse markt niet interessant genoeg. Maar juist via deze Queens of Africa kunnen kinderen weer trots zijn of worden op hun Afrikaanse geschiedenis, cultuur en mode. Zelfvertrouwen \'Mijn missie is om

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,25 Word Abonnee Log in
The Optimist

The Optimist

The Optimist is een onafhankelijk opinietijdschrift over mensen en ideeën die de wereld veranderen.

Meer over The Optimist >

Reacties

Geef een reactie