Public relations verandert de focus

Arie Dekker 195 november / december 2020 Economie
Soms voelt het alsof bedrijven niet alleen het belang van duurzaamheid maar ook sociale kwesties links laten liggen. Volgens vriendinnen en zakenpartners Lorette der Kinderen en Nynke Geus-van den Broek, is het tijd voor een serieuzere aanpak. Daarom startten zij zes jaar geleden het pr-bureau Blyde Benelux, voor merken die een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. ‘We helpen bedrijven te focussen op hetgeen er écht toe doet en dit vervolgens te communiceren richting de wereld.’  Succes-definitie Het draait volgens de dames van Blyde om het teweegbrengen van echte en blijvende verandering. De doelen van een positief pr-bureau gaan een stuk verder dan alleen maar recyclen op kantoor, laat Der Kinderen meteen doorschemeren. ‘Wij vinden dat ieder bedrijf zijn verantwoordelijkheid moet pakken als het gaat om duurzaamheid en sociale impact. Het is simpelweg niet meer van deze tijd dat je alleen maar focust op geld verdienen en meer consumeren, wat ten koste gaat van anderen, de maatschappij of de natuur. Wij zijn van mening dat “succes” moet worden geherdefinieerd in het bedrijfsleven. De norm zou moeten zijn dat maatschappelijke waarde als graadmeter dient van succes in plaats van enkel financiële resultaten. We moeten het kapitalisme resetten.’  ‘Succes moet worden geherdefinieerd.’ Van

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,25 Log in Word Abonnee
Arie Dekker

Arie Dekker

'De wereld staat in brand en in 2030 lopen we allemaal tot onze knieën in...

Meer over Arie Dekker >

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met