EkoPlaza is duurzaamste merk

The Optimist 21 nov 2012 Natuur & Milieu
EkoPlaza is het meest duurzame merk van Nederland, volgens bijna 7000 stemmers op de online groene bedrijvengids Allesduurzaam.nl. Dat werd dinsdag bekendgemaakt op het Nationaal Sustainability Congres in Nieuwegein.   De biologische supermarkt EkoPlaza won de verkiezing voor het eerst. De voorgaande twee edities werden gewonnen door cosmeticamerk Weleda. Volgens Bert Vink, hoofdredacteur van Allesduurzaam, maakt de verkiezing duidelijk dat de consument vooral op zoek is naar merken waarbij duurzaamheid in het DNA van het bedrijf verankerd is. In die merken heeft de consument volgens Vink ook het meeste vertrouwen. \"Duurzaamheid is geen marketingtool, geen afdeling of bijzaak. Duurzaamheid komt van binnen en dat wordt door de consument zeer gewaardeerd en herkend.\" EkoPlaza is in ruim dertig jaar uitgegroeid van een buurtwinkel in Amsterdam naar een keten met bijna zestig vestigingen in heel Nederland. De missie van het bedrijf is om biologisch eten voor iedereen bereikbaar te maken. Het bedrijf KRNWTR werd tweede bij de verkiezing. KRNWTR is een jonge organisatie die de consumptie van kraanwater in de horeca en op festivals wil stimuleren. NAtuurcosmeticamerk Dr. Hauschka eindigde op de derde plaats. Dr. Hauschka maakt sinds 1967 cosmetica en verzorgingsproducten op antroposofische wijze.   Foto: EkoPlaza

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,25 Word Abonnee Log in
The Optimist

The Optimist

The Optimist is een onafhankelijk opinietijdschrift over mensen en ideeën die de wereld veranderen.

Meer over The Optimist >

Reacties

Geef een reactie