The Optimist
The Optimist is een onafhankelijk opinietijdschrift over mensen en ideeën die de wereld veranderen.
Veel mensen worden niet erg vrolijk van het dagelijkse ‘gewone’ nieuws. We krijgen regelmatig berichten van mensen die zeggen dat ze niet meer naar het journaal kijken, geen kranten meer lezen, en de nieuwsbulletins op de radio ontwijken. Gelukkig is er meer constructief nieuws te melden dan je op het eerste gezicht zou denken. Dat doen wij al heel wat jaren met onze The Optimist Daily. Om nog meer actueel, positief nieuws te brengen in onze nieuwsbrief, werken we samen met Sublime.
Het Deense merk Arla gaat een paar woorden toevoegen aan zijn melkpakken. Naast de houdbaarheidsdatum komt er ook een ‘vaak goed na’ datum. De verwachting is dat minder melk door de gootsteen wordt gespoeld. Het doel van de nieuwe datum is mensen het gevoel geven dat ze zelf kunnen beoordelen of de melk nog goed is.
Een team van wetenschappers besloot de eerlijkheid van mensen wereldwijd te testen. Portemonnees vol met briefgeld werden in veertig landen achtergelaten om te zien wat mensen er mee zouden doen. Het bleek dat hoe meer geld er in de portemonnee zat, des te eerder mensen de portemonnee naar een overheidsinstelling brachten. Volgens de onderzoekers komt het doordat mensen zichzelf niet graag zien als dief.
Bouwbedrijf Heijmans wil af van het vele verpakkingsmateriaal dat wordt gebruikt in de bouw. Bijna alles wat wordt geleverd in de bouw zit verpakt, vaak in niet-recyclebaar plastic. De directie van Heijmans wil dat in 2021 al het geleverde materiaal verpakt zit in circulaire verpakkingen. Het bedrijf doet een oproep aan zijn leveranciers om zo min mogelijk plastic te gebruiken.
Koningin Maxima ‘s stichting ‘Meer Muziek in de Klas’ heeft een van haar doelstellingen behaald, zo meldt RTV Drenthe. In theater de Tamboer in Hoogeveen werd bekendgemaakt dat alle toekomstige juffen en meesters op de pabo muziekles krijgen. Het idee is dat op deze manier uiteindelijk alle kinderen op de basisschool muziekles krijgen.
In het Verenigd Koninkrijk lanceerde fastfoodketen KFC vorige week zijn nieuwe vegan kipburger. Met veel succes, want de voorraad was er in een paar dagen doorheen. De burger werd zelfs vijf keer vaker verkocht dan gewone kipburgers. Het is nog een proef, maar met deze veelbelovende resultaten is de verwachting dat KFC de vegan burger standaard in zijn assortiment opneemt.
Lees hier het vorige positief nieuwsoverzicht.
Schrijf je gratis in voor onze PositiefNieuwsBrief (1 tot 3 e-mails per week). Uitschrijven kun je ieder moment door op de unsubscribe-link te klikken die onderaan iedere mailing staat.
Reacties