The Optimist
The Optimist is een onafhankelijk opinietijdschrift over mensen en ideeën die de wereld veranderen.
Een paar van de grootste spelers uit de game-industrie hebben hun krachten gebundeld voor het klimaat. Samen zetten zij zich in om bewustwording over duurzame energie en de klimaatcrisis te creëren onder zo’n 250 miljoen mobiele gebruikers.
De samenwerking van bedrijven als Sony en Microsoft en tientallen designstudio’s valt onder het initiatief Playing For the Planet van de Verenigde Naties. Om gamers bewust te maken van de klimaatproblematiek en zich in te zetten voor de aarde, wordt gebruikgemaakt van nudging. Dit is een techniek waarbij mensen subtiel worden gestimuleerd om zich op een gewenste manier te gedragen.
Mobiele spelontwikkelaars organiseerden afgelopen lente de eerste Green Mobile Game Jam, waar de knapste koppen bijeenkwamen om ideeën te verzinnen hoe nudging in de gamepraktijk kon worden gebracht.
Inmiddels zijn in enkele games al wat ideeën geïntegreerd. Zo voegden spelontwikkelaars bijvoorbeeld extra levels toe aan hun game waar de effecten van de opwarming van de aarde een grote rol spelen. Ook werd in sommige games in-app-fundraising geïmplementeerd, waarvan de opbrengsten gaan naar projecten die zich inzetten voor de bescherming van dieren en het aanplanten van bomen.
Bron: Good news networkJe moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Schrijf je gratis in voor onze PositiefNieuwsBrief (1 tot 3 e-mails per week). Uitschrijven kun je ieder moment door op de unsubscribe-link te klikken die onderaan iedere mailing staat.
Volgens mij een slecht idee om eigen meningen te verdringen. Langzaam maar zeker wordt dit overal ingevoerd; Dit is een techniek waarbij mensen subtiel worden gestimuleerd om zich op een gewenste manier te gedragen.