Consumentendilemma’s: de magnetronmaaltijd

Elleke Bal 8 apr 2014 Gezondheid
Een kijkje achter de schermen bij The Optimist, geïnspireerd door een magnetronmaaltijd. Het was vorige week, op dinsdag 1 april, dat er twee medewerkers van het consultancybedrijf &Samhoud ons redactiekantoor binnen kwamen lopen. Met een magnetronmaaltijd in de hand: lasagne, gemaakt door tweesterrenkok Moshik Roth. Een marketing-actie om hun nieuwe product te promoten. Wij houden van out of the box denken. Een adviesbureau dat kwaliteitsmaaltijden verkoopt, en ook nog eens voor ieder verkochte diner geld doneert aan SOS Kinderdorpen, zodat zij ervoor kunnen zorgen dat kinderen in ontwikkelingslanden ook groenten kunnen eten. Zoveel creativiteit juichen we toe. We schreven al eerder over de kracht van &Samhoud. Maar al meteen kwamen er ook een aantal vragen op, die we graag met jullie delen. Consument zijn is niet altijd makkelijk. Allereerst ging &Samhoud met Albert Heijn in zee, een winkel die niet bepaald bekend staat om bewuste en duurzame keuzes, getuige de plofkip. Aan de andere kant begrijpen wij natuurlijk ook dat als je veel mensen wilt bereiken, dat je dan bij de grootste supermarkt van Nederland moet zijn. Ten tweede worden de maaltijden van &Samhoud vegetarisch genoemd, (lees hier over een van de redenen waarom minder vlees eten goed is) maar

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,25 Word Abonnee Log in

Reacties

Geef een reactie