Cijfers overtuigen niet

The Optimist 11 nov 2016 Actualiteit
DOOR: RALPH ZEBREGS [su_row] [su_column size=\"2/3\"] Als je iets wezenlijks wilt veranderen dan dient het bewustzijn als eerste te transformeren. Een anekdote ter illustratie: Er komt een man bij de dokter. De dokter vraagt: \'Wat scheelt eraan?\' De man antwoord: \'Ik ben dood.\' Er ontstaat een woordenwisseling waarbij de man stellig blijft volhouden dat hij dood is. De dokter besluit het over een andere boeg te gooien en vraagt: \'Kunnen dode mensen bloeden?\' \'Nee, zodra je dood bent stolt het bloed\', is het antwoord. De dokter pakt een mesje en snijdt in de onderarm van de man, die begint te bloeden. \'En…\', vraagt de dokter. De man antwoordt: \'Verdraaid, dode mensen kunnen wel bloeden.\' [/su_column] [su_column size=\"1/3\"] [/su_column] [/su_row] Ernst&Young berekende de impact die purpose gedreven organisaties hebben. Met purpose gedreven bedoelen we dat het bedrijf zich heeft ingericht om een bijdrage te leveren aan een hoger doel, zoals het terugdringen van de CO2 uitstoot, het creëren van eerlijke handel, het verbeteren van het leven op aarde. Zij streven geen winstmaximalisatie na, maar purpose maximalisatie. Zij maken daardoor andere keuzes, denken niet in concurrentie, delen hun kennis, zijn transparant en vertellen over hun imperfecties. Deze wereldverbeteraars zijn lange tijd door

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,25 Word Abonnee Log in
The Optimist

The Optimist

The Optimist is een onafhankelijk opinietijdschrift over mensen en ideeën die de wereld veranderen.

Meer over The Optimist >

Reacties

Geef een reactie