Iedere middag gaat Bhupesh Boir op weg naar een magazijn in Navi Mumbai, een voorstad van Mumbai, om een enorme stapel Vodafone-rekeningen naar het kantoor van zijn werkgever Mirakle Couriers te brengen. Na de rekeningen op adres gesorteerd te hebben, vertrekt hij naar Nariman Point – het drukke zakelijke district van de Indiase megastad – om ze te bezorgen. Het is een vrij normale routine voor een koerier, op één ding na: Boir is, net als zijn meeste collega’s, doof. DOOR DINSA SACHAN ‘Als iemand doof is, kun je hem op straat passeren zonder dat je het in de gaten hebt, want zijn handicap is onzichtbaar’, zegt Rohan Mehta, businessdevelopmentmanager bij Mirakle Couriers. Hoewel er geen officiële cijfers bestaan, schat Mehta dat er acht miljoen doven in India zijn. Hij voegt eraan toe dat minder dan dertig procent van hen een baan heeft. Het koeriersbedrijf ging in januari 2009 met slechts twee medewerkers van start, en heeft er inmiddels meer dan zestig. Het idee achter de onderneming was een sociaal element te kiezen en daar een bedrijf omheen te bouwen. ‘We kwamen uit bij de koerierssector omdat het voor doven een perfecte match is, aangezien de noodzaak tot verbale communicatie
Het volledige artikel lezen?
Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.
Schrijf je gratis in voor onze PositiefNieuwsBrief (1 tot 3 e-mails per week). Uitschrijven kun je ieder moment door op de unsubscribe-link te klikken die onderaan iedere mailing staat.
Wij gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te geven. Meer informatie vind je op onze privacy pagina. Privacy & Cookies
Reacties