Zuiver zakelijk

The Optimist 189 november / december 2019 Economie

Zomaar een aantal pagina’s over bedrijvigheid in The Optimist. Zestien, om precies te zijn. Het is een langgekoesterde wens van de redactie. Na het verschijnen van The Optimist in Business eind 2017, en vele zakelijke uitstapjes ten tijde van Ode, is het tijd voor een vaste plek voor positieve ondernemers, purposejagers en zakendoeners.

We trappen praktisch-theoretisch af, met Albert Boswijk. Een graag geziene gast in raden van bestuur en op directie-etages. Alles draait volgens hem om beleving in de economie van de toekomst, die vandaag al is begonnen. Volkert Engelsman komt aan het woord over zijn bedrijf Eosta, waarbij hij pleit voor een eerlijke prijs van ons eten. Jeanet Bathoorn kiest het ruime sop, samen met een aantal ondernemers die op de golven van de oceaan op zoek gaan naar de zin van hun businessbestaan.

‘Purpose’ voelt als een modewoord, net zoals ‘duurzaamheid’. Dat zei het hoofd van een directeurennetwerk laatst. Als purpose echt mode is, dan wordt het tijd dat iedereen haute couture gaat dragen, is onze reactie. Daar wordt de wereld misschien niet zieker, maar wel chiquer van.

The Optimist

The Optimist

The Optimist is een onafhankelijk opinietijdschrift over mensen en ideeën die de wereld veranderen.

Meer over The Optimist >

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met