Vrouwen en millennials als leidinggevenden zijn goed voor een bedrijf

Linnea Gregg 1 sep 2014
Wanneer je bedrijf niet zo snel groeit als je zou willen, is het misschien tijd opnieuw na te denken over de vraag wie je de volgende promotie moet geven. Uit een recent onderzoek blijkt dat mensen die we op grond van het stereotype beeld dat we van ze hebben niet direct in machtige posities zien, degenen zijn die deze posities juist zouden moeten krijgen. Volgens Development Dimensions International (DDI), een groot bedrijf voor talentmanagement in Pittsburgh, Pennsylvania, is er een rechtstreeks positief verband tussen vrouwen en millennials (mensen die tussen 1980 en 2000 zijn geboren) in leidinggevende posities en het financiële succes van een bedrijf. In de meest succesvolle organisaties die DDI onder de loep nam bezetten millennials dertig procent van de leidinggevende posities. In bedrijven die wat financiële prestaties betreft in de top twintig vielen, werd 37 procent van de leidinggevende posities ingenomen door vrouwen. Bedrijven die het financieel aanmerkelijk minder goed deden, hadden slechts 19 procent van de leidinggevende taken aan vrouwen vergeven. Andere kijk Een van de belangrijke verklaringen voor deze statistieken is een ‘grotere diversiteit aan gedachten.’ Wanneer mensen met unieke achtergronden hetzelfde probleem moeten zien op te lossen, komen ze ieder met een eigen aanpak.

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,25 Word Abonnee Log in

Reacties

Geef een reactie