Van woede naar innovatie

Brian de Mello 196 januari / februari 2021 Economie
Na tien weken kwam Niels Meijssen dit voorjaar terug van een mini-sabbatical. Een van de eerste nieuwsfeiten die hij las was dat Booking.com miljoenen euro’s staatssteun had aangevraagd. Zijn boosheid hierover wist hij om te zetten in positieve energie. Met als resultaat de oprichting van Beterboeken, de maatschappelijk verantwoorde hotelboeking-website. Half, zo niet heel, Nederland verbaasde zich in april over het feit dat de grootste boekingssite ter wereld een beroep deed op de NOW-regeling. Hierbij nam de overheid 65 miljoen euro van de loonkosten over van Booking.com. En dat terwijl het van oorsprong Nederlandse bedrijf in 2019 bijna 5 miljard euro uitkeerde aan zijn aandeelhouders en voor 8 miljard euro aan eigen aandelen inkocht. ‘Dat was voor mij de spreekwoordelijke druppel’, vertelt Meijssen. ‘Dat ze bij de eerste de beste crisis hun hand durfden ophouden. Ik verwoordde mijn woede in een post op LinkedIn, en daar kwamen zoveel reacties op dat ik er wel iets mee moest doen.’ ‘We willen naar een ervaring waarbij je de vakantievoorpret voelt.’ Hij ging de uitdaging aan om bij minstens duizend ‘likes’ een crowdfundingactie op te starten om te laten zien dat je een platform ook op een andere manier kunt opzetten. ‘Ik koos

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,50 Word Abonnee Log in
Brian de Mello

Brian de Mello

Brian de Mello (1965) heeft een passie voor tekst en creatie. Die kan hij kwijt...

Meer over Brian de Mello >

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met