Opleiding biedt uitkomst voor ‘Generatie Nooit’

Lisette Weber-Ziere 9 nov 2018 Economie
Wetenschappelijke en technologische doorbraken, oorlogen en economische tegenslagen, Millennials hebben het allemaal meegemaakt op momenten dat hun jong volwassen leven eigenlijk nog moest beginnen. Die generatie zit bovendien in een levensfase waarin volop wordt geleerd. Daarom deed online opleider Coursera onderzoek naar het leven van jong volwassenen tussen de 22 en 35 jaar. Zij wilden weten, wat millennials bezighoudt, wat ze willen en hoe zij in het leven staan. De conclusie: een nieuwe naam voor deze generatie zou passend zijn. Coursera noemt het Generatie Nooit. Coursera concludeert op basis van eigen onderzoek dat de millennial-generatie niet het gevoel heeft dat zij (juist) worden vertegenwoordigd in de huidige volksvertegenwoordiging. Slechts iets meer dan de helft van de millennials (57 procent) heeft bovendien het gevoel dat hun huidige carrière ze in staat stelt om hun grote levensdoelen, zoals het kopen van een huis, het kopen van een nieuwe auto of het beginnen van een gezin, te vervullen. Daarnaast geeft iets meer dan twee op de vijf (41 procent) aan dat een gebrek aan opleiding ze daarvan weerhoudt. Desondanks is deze generatie enthousiast en gemotiveerd om daar iets aan te veranderen. Daar ligt wat Coursera betreft een grote kans, want bijna alle respondenten

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,25 Word Abonnee Log in
Lisette Weber-Ziere

Lisette Weber-Ziere

Meer over Lisette Weber-Ziere >

Reacties

Geef een reactie