Kleurrijk zakelijk denken

Brian de Mello 198 mei / juni 2021 Samenleving
Binnen Unilever maakte Kees Kruythoff gestaag carrière. Op verschillende continenten gaf hij leiding aan lokale hoofdkantoren. Tot het moment dat zijn weg naar de top stopte; zijn voornemen om de multinational radicaal duurzamer te maken werd niet omarmd. Daarop koos hij een andere route en werd CEO van de LIVEKINDLY Collective. Dit samenwerkingsverband van plantaardige voedingsbedrijven timmert hard aan de weg om consumenten en producenten wereldwijd uit hun zwart-witdenken te halen. Want de transitie naar meer plantaardige voeding is een proces dat vraagt om een kleurrijke benadering. Connectie De apartheid was net voorbij toen hem werd gevraagd om namens Unilever te helpen om het merk ‘Zuid-Afrika’ ter plaatse te ontwikkelen. Dat leverde een samenwerking op met president Mbeki en diens kabinet, waarbij Kees Kruythoff zijn marketingervaring gebruikte om het land te positioneren; niet alleen als toeristische bestemming maar ook voor de interne beeldvorming en als investeringsland voor externe partijen. Dat leverde hem niet alleen een onvergetelijke buitenlandse belevenis op, maar ook een verbondenheid met het land, de natuur en de mensen. ‘Ik voelde direct een connectie’, bevestigt Kruythoff. Dat hij het land in zijn hart koestert blijkt uit alles. Van zijn vijf dochters is de oudste een Zoeloe-meisje, zijn derde

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,50 Word Abonnee Log in
Brian de Mello

Brian de Mello

Brian de Mello heeft een passie voor tekst en creatie. Die kan hij kwijt in...

Meer over Brian de Mello >

Reacties

Geef een reactie