Hoeveel aandacht wil je hebben?
20 apr 2011
Gastblog door Cees Harmsen. Met deze laatste blog over aandacht en attentie, besluit ik mijn bijdrage over personal branding. We begonnen met de vraag hoe opmerkelijk je wilt zijn, gevolgd door de thema’s authenticiteit en autonomie. Met de vraag hoeveel aandacht je wilt hebben is de cirkel rond. We hebben allemaal aandacht nodig: van onze geliefden, vrienden, collega’s en de vele passanten die ons leven doorkruizen. Sterker nog: wie geen aandacht krijgt, bestaat niet. Dat geldt zeker voor de bedrijfswereld waarin de professionals vandaag de dag werken. Door de opkomst van de sociale media wordt het steeds belangrijker om jezelf te laten zien en je meerwaarde te tonen. Daar is echter lang niet iedereen het mee eens. Veel professionals denken dat de sociale media hype wel weer overwaait en tonen weinig interesse om er vertrouwd mee te raken. Dat is mijn inziens een gemis: de sociale media gaat de blauwdruk van onze samenleving en ons economische model in dezelfde mate veranderen als de stoommachine destijds de wereld heeft veranderd. Misschien ervaar je dit als een bedreiging van je bestaande zekerheden, maar bekijk het eens van een andere kant: is het niet prachtig dat wij dit mogen meemaken? Voor mensen met
Het volledige artikel lezen?
Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.
Lees met Uhmi voor €0,50 Word Abonnee Log in
Reacties