Brian de Mello
182 september / oktober 2018 Economie
Met alle negatieve berichtgeving over Facebook van de laatste tijd, zou je bijna vergeten dat er een nobele gedachte schuilt achter het grootste online communicatieplatform ter wereld. Was de missie eerst nog eenvoudigweg het wereldwijd verbinden van mensen; tegenwoordig draait het om mensen in staat stellen ‘communities’ te bouwen en de wereld dichter bij elkaar te brengen. Wij spraken onlangs Anita Yuen, die ervoor moet zorgen dat Facebook in Europa nog meer verbondenheid genereert, met name met goede doelen. Vandaag heeft u in Amsterdam een presentatie gehouden. Welke boodschap wilde u kwijt? ‘Ik leid sinds kort het Social Good team binnen Facebook. Dit team houdt zich bezig met het bedenken van oplossingen voor maatschappelijke problemen en uitdagingen, en ik richt me daarbij op Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Vandaag vroeg ik aandacht voor nieuwe initiatieven de we lanceren, gericht op positieve sociale impact.’ Wat voor initiatieven zijn dat? ‘Heel verschillende zaken. We hebben een Mentorship, waarbij we mensen die hulp nodig hebben verbinden aan experts, en een product dat zich richt op hulp in crisissituaties. Maar een ander mooi product dat ik vandaag heb besproken is de donatie-knop op Facebook. We hebben dit onlangs in zestien Europese landen gelanceerd, ook
Het volledige artikel lezen?
Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.
Schrijf je gratis in voor onze PositiefNieuwsBrief (1 tot 3 e-mails per week). Uitschrijven kun je ieder moment door op de unsubscribe-link te klikken die onderaan iedere mailing staat.
Wij gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te geven. Meer informatie vind je op onze privacy pagina. Privacy & Cookies
Reacties