Het Groene Theater laat zien hoe duurzaam leven mainstream wordt
15 mei 2012
Een grote groep consumenten verwacht dat bedrijven en overheid duurzaam handelen, maar zelf veranderen ze nog weinig aan hun gedrag. Ook al vinden ze duurzaamheid belangrijk, vergroenen lijkt vooral iets dat van ‘anderen’ moet komen. Hoe kan deze groep consumenten worden verleid tot een duurzamer levensstijl? Dat is het centrale thema van Het Groene Theater dat NRC Handelsblad op woensdag 23 mei in de Amsterdamse stadsschouwburg organiseert. Deze inspirerende avond over duurzaamheid wordt gepresenteerd door Max Christern, columnist duurzaamheid bij NRC Handelsblad. Hij herkent bij zichzelf wel iets van het gedrag van de gemiddelde consument. Hoe denk jij dat duurzaamheid mainstream kan worden? Max Christern: \"Dat is een vraag die steeds meer leeft in de top van het bedrijfsleven. Daar moet je tegenwoordig uitleggen waarom je niet duurzaam handelt. Dat is echt anders dan een paar jaar geleden, dus het gaat de goede kant op. Ook zie je van onderop allerlei groene burgerinitiatieven ontstaan. Maar daartussenin zit een grote groep mensen die wel voor duurzaamheid is, maar er nog niet in slaagt om het in praktijk te brengen; wel woorden, nog te weinig daden. Die mensen willen groene keuzes maken die makkelijk werken in hun leven. Net als bij een
Het volledige artikel lezen?
Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.
Lees met Uhmi voor €0,25 Word Abonnee Log in
Reacties