Brian de Mello
201 november / december 2021 Zingeving
Stel je voor, je kijkt tv. Plots zie je een vogel in beeld, aangespoeld op het strand. In de vogel zit een monsterlijke hoeveelheid plastic. Je voelt je geroepen om iets te doen. Keuzestress opgelost Als je op zoek bent naar een goed doel, word je overweldigd door keuze. Moet ik doneren aan strandschoonmaakacties? Moet ik organisaties die biologisch afbreekbare materialen ontwikkelen ondersteunen? Of organisaties die lobbyen bij de overheid? Alle bovenstaande acties zijn belangrijk om het probleem aan te pakken en daarom besloot Kinder, hét donatieplatform dat goede doelen doorlicht op hun impact, tot het oprichten van United Actions. United Actions zijn groepen goed presterende liefdadigheidsinstellingen – grondig doorgelicht door het onderzoeksteam van Kinder – die allemaal hetzelfde urgente probleem vanuit verschillende invalshoeken oplossen. Elke oplossing speelt een sleutelrol, en wanneer ze naar hetzelfde doel worden gekanaliseerd, zijn ze niet te stoppen. Omdat Kinder de oplossingen bundelt, verdwijnt de ‘paradox of choice’, zodat donoren weer een gevoel van controle krijgen. Maar buiten dat: United Actions is gewoon de meest effectieve manier om te geven. ‘Donoren krijgen weer een gevoel van controle omdat Kinder de oplossingen bundelt.’ Blijvende verandering Dit is de reden waarom niet alleen particulieren maar ook merken,
Het volledige artikel lezen?
Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.
Schrijf je gratis in voor onze PositiefNieuwsBrief (1 tot 3 e-mails per week). Uitschrijven kun je ieder moment door op de unsubscribe-link te klikken die onderaan iedere mailing staat.
Wij gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te geven. Meer informatie vind je op onze privacy pagina. Privacy & Cookies
Reacties