Geen angst voor de crisis in de avondwinkel op 12 juni
29 mei 2012
Crisistijden lijken funest voor kleine en duurzame winkels. Maar Joke Bom, eigenaresse van ecowebshop van het jaar Watmooi, ziet dat juist kleinere, duurzame merken aan het overleven zijn. En volgens Bom is de oorzaak dat grote winkels hun assortiment nog steeds niet durven uit te breiden met écht duurzame merken. Het is een angst waar Bom in elk geval geen last van heeft: zij verzorgt op de avondwinkel van hetkanWel een pop-up winkel waar bijna alle kleding uit haar webshop te passen en te kopen is. Bom: “Wij vinden het goed dat het publiek zelf eens kan zien en voelen dat duurzame mode net zo leuk is als gewone mode.” “Kleding moet in eerste instantie vooral trendy en mooi zijn”, vervolgt ze. “Het is niet zoals bij voeding, dat mensen denken: hé, dit is voor mij zelf ook gezonder. Mensen willen een mooi t-shirt kopen, het duurzame karakter ervan is dan een ‘leuke extra’. In de avondwinkel zien mensen dat duurzame mode vooral ook leuk is, en in veel gevallen ook nog eens heel betaalbaar.” Een van de initiatiefnemers van de avondwinkel, Matthijs Sienot van website hetkanWel, vindt het kopen van eerlijke en duurzame kleding vaak “een hoop gedoe”. Daarom
Het volledige artikel lezen?
Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.
Lees met Uhmi voor €0,25 Word Abonnee Log in
Reacties