De emotioneel intelligente manier van conflicten oplossen

The Optimist 25 aug 2018 Zingeving
Stel je eens voor dat je recent een nieuw tech-bedrijf bent gestart. Je hebt niet veel geld, maar je kunt het je ook niet veroorloven om de markt te betreden met een product dat zijn beloftes niet nakomt. De ontwikkelaars van je bedrijf richten zich op dit moment echter onvoldoende op de gebruikservaring van jouw product. Sterker nog: het hoofd van die afdeling werkt niet mee, waardoor het tot een conflict lijkt uit te draaien. Wat kun je doen? Het hoofd wil het maar niet eens worden over wat daadwerkelijk van belang is. Hij of zij wil zo snel mogelijk met iets op de markt komen, waarbij bouwers het kunnen testen en verbeteren. Daarna kunnen jullie altijd nog focussen op de gebruikservaring. Grote bedrijven brengen immers zo vaak bètaversies op de markt. Het afdelingshoofd vindt dat je tijd en geld verspilt en zegt dat jij niet begrijpt hoe tech-bedrijven werken. Je moet gewoon vertrouwen hebben. Maar dat heb je niet. Je maakt je zorgen om het merk. Wat als je maar één kans krijgt van je gebruikers? Wat als ze de gebruikservaring haten en je product daarna nooit meer willen kopen? Als dit eerste product niet gebruiksvriendelijk is, zou je hele bedrijf

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,50 Word Abonnee Log in
The Optimist

The Optimist

The Optimist is een onafhankelijk opinietijdschrift over mensen en ideeën die de wereld veranderen.

Meer over The Optimist >

Reacties

Geef een reactie