Duurzame marketingstrategieën voor ondernemers

The Optimist 3 nov 2020 Samenleving
Niet alleen onder consumenten maar ook bij ondernemers groeit de behoefte een steentje bij te dragen aan verduurzaming. Dit is niet alleen goed voor het milieu, ook slim voor het voortbestaan van je bedrijf. De vraag naar duurzame en biologische producten wordt steeds groter. Tegelijkertijd zijn consumenten, vooral in deze tijd, selectiever en kritischer over de bedrijven waar ze producten en diensten afnemen. “In the next decade, the most successful companies will be those that integrate sustainability into their core businesses” – Jim Owens, CEO Caterpillar – Een duurzame marketingstrategie, juíst nu Als ondernemer ben je door de coronacrisis waarschijnlijk vooral bezig met overleven óf omgaan met extra drukte. Om als ondernemer overeind te blijven en kunnen groeien in de coronatijd, is het slim je crisisbeleid om te zetten naar een duurzame (online) marketingstrategie. Maar liefst 80 procent van de Nederlandse bedrijven ziet in de coronacrisis kansen voor duurzaam ondernemen. Dit blijkt uit onderzoek van het MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen). Aandachtspunten voor duurzame marketingstrategieën Tijden veranderen razensnel en ook in de marketing is verandering de enige constante. Een groenere wereld vraagt om een passende marketingstrategie. Dit is het moment om als ondernemer je marketingstrategieën nog eens goed onder de loep

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,25 Log in Word Abonnee
The Optimist

The Optimist

The Optimist is een onafhankelijk opinietijdschrift over mensen en ideeën die de wereld veranderen.

Meer over The Optimist >

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met