Drie onmisbare elementen voor verandering via sociale media

Redactie Ode 17 mrt 2012
Sociale media zullen een cruciale rol spelen in de overgang naar een meer duurzame maatschappij. Patrick Crane, voorheen hoofd marketing van socialenetwerksite LinkedIn, is ervan overtuigd sinds hij vorig jaar zonnepanelen op het dak van zijn huis in Californië liet installeren. Hij wist hij het meteen: dit is een sociaal fenomeen. Op straat waren zijn zonnepanelen het gesprek van de dag. Bovendien was hij zo enthousiast over het opwekken van zijn eigen energie, dat hij het met al zijn vrienden wilde delen. Maar wacht eens even... Wie eens een paar minuten doorbrengt op Twitter of Facebook zal zien dat het gemiddelde berichtje over Britney Spears gaat, of over die regenbui van een uur geleden. Is dat hetzelfde medium dat ons dichter bij een duurzame samenleving gaat brengen? Het antwoord is: ja! Sociale media hebben namelijk een groot voordeel, vertelt Jan Jonkers, hoogleraar duurzaam ondernemen aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Ze kunnen van het holle woord duurzaamheid, wat voor mensen geen betekenis heeft, iets tastbaars maken. Drie essentiele elementen voor verandering Wie met sociale media duurzame verandering teweeg wil brengen, moet wel drie essentiële dingen hebben: een inspirerende boodschap, een eenvoudig en snel haalbaar doel, en de zekerheid dat iedereen die

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,50 Word Abonnee Log in

Reacties

Geef een reactie