De waardevolle werkweek
11 sep 2012
door Lars Moratis. – De zomervakantie is een ideale periode om nieuwe inspiratie op te doen. Mijn vrouw klaagt altijd over de halve bibliotheek die mee op reis moet. Ik klaag dan over de hoeveelheid kleding die mee gaat en het resultaat is dat wij beide onze zin krijgen. Twee boeken die meegingen richting Zuid-Frankrijk waren The 4-hour workweek van Tim Ferris en Drive van Daniel Pink. Op het eerste gezicht twee geheel andere boeken die uiteindelijk toch heel goed bij elkaar passen. Van Tim Ferris wordt wel gezegd dat hij de nieuwe ster aan het firmament der managementgoeroes. Als de verkoopcijfers van boeken daar een goede graadmeter van zijn, dan klopt dat waarschijnlijk. Van The 4-hour workweek zijn ondertussen zo’n 1,4 miljoen exemplaren verkocht en het boek haalde de nummer 1 positie in de New York Times en Wall Street Journal bestsellerlijst. Ferris’ boek, dat de ondertitel Escape 9-5, live anywhere and join the new rich draagt, is van de categorie self-management en bijzonder rechttoe-rechtaan van stijl en opbouw– precies wat de titel doet vermoeden. Het is lijvig pleidooi voor een obsessie met het aanbrengen van focus in je werk en het verafgoden van efficiëntie bij het uitvoeren ervan.
Het volledige artikel lezen?
Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.
Lees met Uhmi voor €0,50 Word Abonnee Log in
Reacties