Dát is de kracht van sociale media!

Jan Hermsen 24 feb 2011
Sociale media veroveren de wereld. Het zijn krachtige middelen om snel bij grote groepen mensen positieve energie los te maken. Ook goede doelen hebben dit door. Deels gedwongen door de steeds langzamer druppelende subsidiekraan, moeten zij op zoek naar vernieuwende manieren om geld in te zamelen. De actie 6x6x6 op Reis is zo\'n vernieuwende actie, waarbij volgers via Facebook en Twitter actief worden betrokken bij het goede doel. En het mooie is, geven kost helemaal niks! Volgen is genoeg. 6x6x6 6x6x6 op reis staat voor 6 continenten, 6 teams en 6 opdrachten. Maar de 6 staat vooral voor 6 goede doelen: STOP AIDS NOW!, Hivos, EEN, Fairfood, Solidaridad en OneMen. Elk goed doel is verbonden aan een continent waarvoor steeds 1 team zoveel mogelijk geld probeert op te halen. Avonturiers opgelet! Voor de actie zijn ten eerste 6 teams van 2 mensen nodig die een maand lang in een continent naar eigen keuze willen rondreizen, terwijl ze ondertussen opdrachten verrichten die uiteen kunnen lopen van het knuffelen van een olifant in India of Kameroen, het opvoeren van een toneelstuk voor weeskinderen in Colombia of Ghana, tot het tappen van een biertje in de outback van Australië of op het strand

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,25 Word Abonnee Log in

Reacties

Geef een reactie