Boeklancering ‘The Hero Trap’

The Optimist 24 jun 2020 Economie

Marketingactivist Thomas Kolster is een doorgewinterde professional op het gebied van reclame en marktcommunicatie. Al vele jaren is het zijn missie om ervoor te zorgen dat het bedrijfsleven de mens en de planeet op de eerste plaats zet. Met zijn nieuwe boek ‘The Hero Trap’ dat morgen verschijnt geeft hij hier een nieuwe impuls aan.

Zijn vorige boek, getiteld ‘Goodvertising’, verscheen acht jaar geleden en zette veel bedrijven aan het denken. In de afgelopen twee decennia adviseerde hij allerlei soorten organisaties, van kleine start-ups tot grote Fortune 500-bedrijven. In het boek dat morgen uitkomt zet hij een volgende stap in ondernemen met betekenis en waarschuwt hij bedrijven voor de valkuil waar veel merken, die denken duurzaam bezig te zijn, in kunnen trappen. ’Probeer te vliegen als een superman, en je zult neerkomen als een blik soep.’ Thomas noemt het een ‘Hero Trap’, een valkuil voor zogenaamd duurzame helden. Hiermee doelt hij op het feit dat consumenten steeds meer wantrouwend staan tegenover de ‘groene’ claims van bedrijven. Hij toont aan dat een benadering waar de mens centraal staat, tot positievere reacties leidt. Thomas luidt het begin in van een nieuw post-purpose tijdperk, waar merken als boosdoeners zullen worden gezien als ze de dromen, ambities en creativiteit van de mensen niet op de eerste plaats zetten.

Er vindt een wereldwijd live-gestreamd lanceringsevenement plaats op donderdag 25 juni 2020, om 15:00u Nederlandse tijd, met speciale gastoptredens van hoge marketingfunctionarissen en CEO’s van bekende merken, met muzikale acts en ‘veel plezier’. Aanmelden kan via www.thomaskolster.com.

The Optimist

The Optimist

The Optimist is een onafhankelijk opinietijdschrift over mensen en ideeën die de wereld veranderen.

Meer over The Optimist >

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met