
Inge Kramp
Met een nieuwsgierige en onderzoekende blik treedt Inge Kramp (1981) het leven tegemoet. Ze is...
Vroeger lette Albert Heijn vooral op de kleintjes, maar tegenwoordig heeft de supermarktreus oog voor B Corp gecertificeerde bedrijven.
De supermarktketen bundelt samen met A-merken de krachten in de campagne “Ieder B’tje helpt.” om de bekendheid van B Corp te vergroten en klanten te enthousiasmeren om een keer voor een product van een B Corp gecertificeerd bedrijf te kiezen. Klanten krijgen inzicht in de positieve bijdrage die deze merken leveren aan mens, milieu en maatschappij. Wie bewust wil kiezen, vindt dankzij Albert Heijn makkelijker de weg naar producten van B Corp gecertificeerde bedrijven.
Albert Heijn Nederland is sinds eind 2024 zelf B Corp gecertificeerd en is daar trots op. Ook B Lab, de non-profitorganisatie achter de B Corp certificering, juicht de campagne toe. Charlotte Smit, manager Communicatie B Lab: ‘Door de spotlight te richten op deze ondernemingen, leren steeds meer klanten waar de B Corp certificering voor staat, namelijk voor bedrijven die hun commerciële kracht inzetten om te bouwen aan een inclusieve, regeneratieve en eerlijke economie.’ In winkelcentrum Gelderlandplein in Amsterdam was van 17 t/m 20 juli jl. een pop-up store ingericht om de campagne nog tastbaarder te maken, tot tevredenheid van supermarktmanager Karim Triki. Op de foto staat hij samen met Kim van Drie, marketing manager bij B Corp Hands Off, dat duurzame chocolade maakt.
Schrijf je gratis in voor onze PositiefNieuwsBrief (1 tot 3 e-mails per week). Uitschrijven kun je ieder moment door op de unsubscribe-link te klikken die onderaan iedere mailing staat.
Reacties