Aandeel Beter Leven-kip gestegen

The Optimist 25 nov 2016

Wakker Dier ageert al jaren tegen ‘plofkippen’ in supermarkten. En die campagne lijkt succes te hebben. Uit een steekproef van de stichting onder de twaalf grootste supermarktketens blijkt dat het aandeel plofkip is afgenomen van 63 procent vorig jaar naar 16 procent in 2016. Albert Heijn, Jumbo, Vomar en Dekamarkt zijn volgens Wakker Dier zelfs helemaal plofkipvrij. Volgende week volgt ook supermarktketen Dirk. Het aandeel ’tussenkip’ (tussen plofkip en kip met één Beter Leven-ster in) is toegenomen en dat van de éénsterrenkip ook. Koploper is Vomar met 42 procent aan kippen met het Beter Leven-keurmerk. Hekkensluiter is Emté, waar slechts 9 procent van het kipassortiment een ster heeft.

Bron: Duurzaam Bedrijfsleven

Reacties

Geef een reactie