Creativiteit als bindmiddel

Arie Dekker 196 januari / februari 2021 Samenleving
Als vluchteling aankomen in wat voelt als een vijandig land. Dat is een realiteit waarin alleen al in 2019 meer dan een kwart miljoen mensen belandden. Na de lancering van zijn project Re-vest tijdens Koningsdag 2015, zag Thami Schweichler een kans. Met Maker’s Unite neemt hij niet alleen een standpunt in tegen diepgewortelde misvattingen, hij laat ook aan nieuwkomers zien dat ze een plek kunnen veroveren in de Nederlandse modewereld.  Met een master in Design for Social Innovation op zak startte Thami Schweichler het Creator’s Lab van Maker’s Unite. Hier ontwerpt en maakt hij samen met nieuwkomers unieke en duurzame producten. Denk aan laptophoezen gemaakt van reddingsvesten, robottassen ontworpen in samenwerking met Bas Kosters en, geheel volgens de nieuwste trends, mondkapjes. ‘Het creëren van kansen staat voorop. Niet alleen op het gebied van werk, maar ook als het gaat over de plaats van nieuwkomers in de Nederlandse samenleving. Het positief beïnvloeden van het beeld dat rond hen is gevormd, is onderdeel van onze missie. De onderneming zelf is niet het doel, maar een middel. Het is een begeleidingsproject op meerdere fronten. Wij proberen een commercieel model te creëren rond sociale cohesie.’ Aan de basis van Maker’s Unite ligt een interessant

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,50 Word Abonnee Log in
Arie Dekker

Arie Dekker

'De wereld staat in brand en in 2030 lopen we allemaal tot onze knieën in...

Meer over Arie Dekker >

Reacties

Geef een reactie