Creatieve nachtbrakers

The Optimist 147 juni 20122012
 147 juni 2012 In acht uur tijd een campagne ontwikkelen of een logo ontwerpen voor een goed doel, en dat onbetaald en midden in de nacht. Elk jaar helpen honderden -creatievelingen non-profitorganisaties met een uitdaging. Tijdens 8 Uur Overwerken (8UO) werken schrijvers, -fotografen, designers, communicatiedeskundigen, -mediaspecialisten en websitebouwers samen om goede doelen op gang te helpen. 8UO begon in 2004 met een groep jonge creatieven in Groningen. Inmiddels draait 8UO in steden over de hele wereld – Rio de Janeiro, Berlijn, San Francisco, Sydney. Zo werden spetterende campagnes bedacht voor de organisatie Tientjes, die vrouwen met een minimuminkomen een nieuwe start laat maken v›oor een tientje. Radiospotjes, filmpjes en hele campagnes werden in acht uur ontwikkeld. Op deze laatste vrijdag van maart heerst er een bruisende sfeer bij 8uO026, acht uur overwerken in Arnhem. -Kennis en kunde worden -samengevoegd en er worden mooie dingen gemaakt, onder tijdsdruk. Sil van Oort, projectleidster bij de organisatie voor ‘het onbekende kind’ Roses for Children, werd verrast door de soms kritische opmerkingen van ‘haar’ creatieve team. ‘Met een paar eenvoudige ingrepen gaven ze onze website een totaal ander beeld. Toegankelijk, ontroerend, uitnodigend’, zegt zij als ze om half vier ’s nachts tevreden naar huis

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,25 Word Abonnee Log in

Reacties

Geef een reactie