Chris Anderson: Na de digitale revolutie, nu de dingen-revolutie
19 okt 2012
Boeken, CD\'s, kranten, reisbureaus, bankkantoren, de digitale revolutie heeft heel wat branches op zijn kop gezet. Tot nu toe bleven fysieke producten buiten schot. Maar dat gaat veranderen, volgens Chris Anderson, hoofdredacteur van het toonaangevende blad Wired en ateur van de spraakmakende bestsellers \"Free\" en \"The Long Tail\". In zijn nieuwe boek \'Makers\' onthult hij hoe ondernemers het web gebruiken om bedrijfjes op te zetten met de hele wereld als afzetgebied en hoe zij significant minder financiële middelen, machines en infrastructuur nodig hebben dan traditionele productie. In de afgelopen tien jaar hebben we op internet nieuwe manieren ontdekt om dingen uit te vinden en te maken, en om samen te werken. In de volgende tien jaar zullen die lessen op de echte wereld worden toegepast. Productie op kleine schaal wordt een belangrijke bron voor toekomstige groei. Het succes van de gigantische bedrijven is op zijn retour, want in deze eeuw van open source, op maat gemaakte producten, en doe-het-zelf-product design, zal het collectieve potentieel van een miljoen hobbyknutselaars worden losgelaten op de wereldmarkt. In een voorpublicatie van zijn boek in De Groene Amsterdammer laat Chris Anderson met een sterk praktijkvoorbeeld zien hoe de dingen-revolutie al is begonnen. Zijn dochters wilden hun
Het volledige artikel lezen?
Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.
Lees met Uhmi voor €0,25 Word Abonnee Log in
Reacties