De toverkracht van overvloed

The Optimist 23 jun 2023 Samenleving
Stel: je start een bedrijf, maar wilt het anders doen. Marius Appelman deed het met Riksja Travel. Vorige maand verscheen zijn boek Riksja’s Journey, over de weg die zijn bedrijf leidde naar overvloed. In een artikel voor Optimist magazine deelt hij zijn magische inzichten. DOOR: MARIUS APPELMAN Op een mooie dag in augustus 2000 ging mijn goedbedoelde, maar nog wat gammele website live: Riksja Travel. Mijn eigen bedrijf was geboren. Als enthousiaste backpacker vond ik dat er te weinig aanbod was van reizen die je écht het gevoel geven dat je tot een cultuur doordringt, door kleinschalig te overnachten en echt contact te maken. Met Riksja Travel besloot ik daarom individuele, culturele reizen aan te bieden. Het begon allemaal met de resolute beslissing om het anders te doen dan in het performance gedreven Amerikaanse bedrijf waar ik daarvoor werkte. Onder dat besluit zat de diepe behoefte om vrij te zijn, om niet langer geleefd te worden door scholen en werkgevers in een slaafse tredmolen van het soort dat in het hedendaagse leven vaak wordt aangeboden. Met dit uitgangspunt startte ik mijn bedrijf, zonder echt te weten hoe ik het zou kunnen vormgeven. De afgelopen drieëntwintig jaar is dit weten mij

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,50 Word Abonnee Log in
The Optimist

The Optimist

The Optimist is een onafhankelijk opinietijdschrift over mensen en ideeën die de wereld veranderen.

Meer over The Optimist >

Reacties

Geef een reactie