Adverteren in The Optimist

Wilt u adverteren in The Optimist, of meer informatie over de mogelijkheden die we bieden voor zowel print als online, neem dan contact op met Els Kwaks.

E: advertenties@theoptimist.nl

Regeladvertenties
Het plaatsen van regeladvertenties is niet meer mogelijk. Wel bieden we ook de adverteerders met kleine budgetten de mogelijkheid om hun product of dienst onder de aandacht van onze lezers te brengen. Mail voor de mogelijkheden met Els Kwaks:
Tariefkaart en specificaties 2016

Klik hier voor de Tariefkaart Nederland 2016 

Advertentierichtlijnen

Advertentiemateriaal, landingspagina’s, campagnes ten behoeve van adverteren op de site of in de magazine of andere media van Uitgeverij The Optimist (The Optimist) dient te voldoen aan de onderstaande voorwaarden. Houd er rekening mee dat wij alle campagnes en materiaal checken voordat deze worden geplaatst of worden geactiveerd, dus lees onderstaande advertentierichtlijnen goed door. Weigering van advertenties of het stopzetten van campagnes is volledig ter discretie van The Optimist.

In geval van vragen of twijfel over uw advertentiemateriaal en campagne, neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag verder.

Advertentierichtlijnen inhoud – The Optimist

  • Advertentieteksten moeten uit logische zinnen of zinsneden bestaan en de juiste spelling bevatten.
  • Advertenties mogen geen aanstootgevend of ongepast taalgebruik bevatten.
  • Advertenties mogen geen negatieve uitlatingen over een organisatie, persoon of een groep mensen bevatten.
  • De afzender moet altijd duidelijk zijn in de vorm van een logo, bedrijfsnaam of URL
  • Telefoonnummers in advertenties moeten functioneel en accuraat zijn.
  • Advertenties kunnen worden afgekeurd als een product waarvoor reclame wordt gemaakt, niet wordt aangeboden of niet beschikbaar is voor verkoop zoals beloofd.
  • Advertenties mogen geen partnerschap, samenwerking of een relatie met The Optimist impliceren.
  • Adverteerder dient te beschikken over alle wettelijke rechten voor de distributie van de inhoud van de advertenties, inclusief alle afbeeldingen.
  • Afbeeldingen moeten duidelijk, herkenbaar en relevant zijn.
  • Advertenties moeten duidelijk te onderscheiden zijn als advertenties en van de site inhoud worden gescheiden.
  • Advertenties die extreem knipperen, flitsende achtergronden hebben of anderszins de aandacht extreem afleiden, zijn niet toegestaan.

Advertentierichtlijnen – niet toegestaan – The Optimist

  • Gokken/kansspelen.
  • Producten die afkomstig zijn van beschermde of bedreigde flora en fauna.
  • Babymelkpoeder advertenties.
  • Vervalste documenten zoals valse identiteitsbewijzen, paspoorten en diploma’s; zwaar vuurwerk en pyro technische artikelen.
  • Producten die primair ontworpen zijn om verkeerswetten te omzeilen; radar detectoren, software en databases voor radardetectoren en advertenties voor GPS stoorzenders.
  • Kopiëren of verspreiden van inhoud waarvoor u geen toestemming van de houder van het copyright heeft of van inhoud die op enigerlei andere wijze wettelijk niet is toegestaan.
  • Advertenties die inbreuk maken op (intellectuele eigendom) rechten, zoals auteurs, merk- of portretrechten van anderen
  • Casual dating
  • Advertenties die oproepen of aanzetten tot discriminatie, geweld, zelfbeschadiging, uitbuiting/misbruik, haatzaaien of anderszins strafbare feiten
  • Onderwerpen die als gevoelig kunnen worden gezien
  • Soft- en harddrugs; tabak of aan tabak gerelateerde producten
  • Sms-abonnementsdiensten
  • Seks, erotiek, pornografie
  • Wapens, in welke vorm dan ook.
  • Andere reclame die niet voldoet aan de regelgeving van de Reclame Code Commissie.
  • Spyware, auto downloads of anderszins (illegale) software is niet toegestaan.
  • Misleidende advertenties in welke vorm dan ook (bijv. U heeft gewonnen, etc.).
  • Het gebruik van eigennamen bij het aanprijzen van sites voor het zoeken naar personen, sites voor onderzoek naar artsen en advocaten en detectivesites.
  • Advertenties mogen niet de indruk wekken een systeem- of site waarschuwing te zijn.

Advertentierichtlijnen – landingspagina – theoptimist.nl (medischdossier.org)

  • De advertentie moet leiden naar een passende en werkende landingspagina.
  • De landingspagina dient een privacy policy te bevatten en/of een verwijzing naar voorwaarden waarin een privacy policy is opgenomen.
  • Popups/unders die niet gerelateerd zijn aan de landingspagina zijn niet toegestaan.
  • Geen fake close (bij sluiten een nieuwe/andere landingspagina openen).
  • De landingspagina moet gerelateerd zijn aan de advertentie.

Advertentierichtlijnen – Overig – theoptimist.nl  (medischdossier.org)

  • The Optimist behoudt zich het recht voor om advertenties ten allen tijde af te keuren.
  • Alle advertenties die bij ons binnenkomen keuren wij voordat deze actief worden gezet.
  • Het keuren van campagnes doet The Optimist tijdens kantoortijden (9:00 tot 17:00 ma t/m vr).
  • Campagnes die worden ingeboekt buiten deze tijden of in het weekend worden altijd zo snel mogelijk in behandeling genomen. Uw campagne kan dan in de meeste gevallen alsnog binnen 24 uur starten.

Advertentierichtlijnen – Technisch – The Optimist (paper magazine) 

  • Magazine formaat: 213 x 273 mm (bxh)
  • Drukprocédé: rotatie offset
  • Papiersoort binnenwerk: 80 grams 100% gerecycled cyclus print
  • Papiersoort omslag: 200 grams gesatineerd houtvrij m,c,
  • Druk: full color
  • Uitvoering: garenloos gebrocheerd
  • Bladspiegel 213 x 273 (bxh) zetspiegel 187 x 248 (bxh)
  • Bij aflopende advertenties 5 mm afsnede rondom toevoegen, Een 2/1 pagina aanleveren als 2 x 1/1 pagina.

Advertentiemateriaal:

  • Digitale bestanden als Certified PDF Tijdschriften Nederland, Het digitale bestand moet voorzien zijn van een contact proef, welke is afgestemd op het drukprocédé.
  • Mocht u niet aan de bovenstaande specificaties kunnen voldoen, neem dan alstublieft contact op met onze advertentieafdeling voor mogelijke andere opties,

Artwork-materiaal voor advertenties

  • E-mail een certified PDF naar Els Kwaks, productiemanager advertenties@theoptimist.nl
  • Hiresbestanden die zwaarder zijn dan 10MB graag verzenden via bijvoorbeeld wetransfer.com of Yousendit, naar hetzelfde e-rnailadres.

Advertentierichtlijnen – Technisch – Theoptimist.nl

  • Advertentiemateriaal mag niet groter zijn dan 90kb.
  • De toegestane formaten zijn:
    • 300 × 250 pixels (rectangle)
    • 300 × 600 pixels (half page banner)
    • 234 × 60 pixels (half banner)
    • 728 × 90 pixels (leaderboard)
    • 970 × 250 pixels (billboard)
  • Geanimeerde advertenties mogen maximaal 15 seconden duren en moeten eindigen in een statische afbeelding.
  • Automatisch starten van video of audio is niet toegestaan.
  • Flash banners dienen altijd te worden voorzien van backup gif/jpg/png.

Geef een reactie